söndag 11 augusti 2013

Långritt

Igår lastade jag Fairy och sen for jag och pappa ( pappa körde oss dit och hem ) till Latikberg. Det gick jättebra att lasta och Fairy stod jättesnällt i transporten hela tiden. Man kände knappt att hon åkte där bak.

När vi kom fram och lastade av på doms stora fotbollsplan så var Fairy lite småstressade, men när alla hade kommit och var klara så att vi kunde bege oss ut på långritten lugnade hon ner sig på en gång och skötte sig jättebra. Vi red 1,7 mil och Fairy var dränkt i svett när vi kom tillbaka. Det var långa härliga galopper och långa travsträckor och mycket ridning i skogen och över diken och där har jag och Fairy något att träna på. Hon gjorde inte som dom andra hästarna som gick ner en liten bit i diket och sen typ hoppade upp. Utan Fairy ställde sig framför diket och stod och tvekade och sen utan förvarning tog hon ett jätteskutt över.

När vi kom tillbaka band vi upp dom i skogen medans vi åt lunch och sen kom pappa och hämtade mig igen. Men när vi skulle fara gick inte lastningen lika bra så då hjälpte Emma mig och då gick Fairy in och hon stod jättesnällt under hela vägen hem.
Gamla arkivbild
 
Idag blir det nog bara en lugn liten promenad för Fairy så att hon inte blir så jättestel. För jag kan gissa att hon också har lite träningsverk, för det har jag.

3 kommentarer:

  1. Tack för senast! Det var jätte roligt med en långritt! Vi tog också en lugn dag i dag. Hästarna var inte speciellt motiverade för att göra något ansträngande.

    // Elin

    SvaraRadera